3 Haziran 2010 Perşembe

6+4 saçmalığı!



Ne zamandır yazacağım, bir türlü uygun zamanı bulamadım. Kısmet bugüneymiş. 1 Haziran günü DHA'nın flaş olarak geçtiği 10 yabancı oyuncuyla sözleşme imzalanabilecek haberi, her türlü güzel bir haberdi aslında. Ancak haberin ayrıntılarını geçince ajanslar, federasyonun yine yapmış olmak için aldığı bir kararmış gibi geldi bana. Aslında ilk adım olarak iyi, ama ayrıntıların içinde kaybolup gidiyorsun.

6+4, yani 10 oyuncu ile sözleşme imzalayabileceksin. Hadi yaptın diyelim...

Maç başladı, sahada 6 yabancı oyuncun var, 2 tanesi de kulübede, etti 8. Ya geriye kalan ikisi? Tribünde mi bekleyecek!!! Aklım almıyor, çok mu düşünmüşler acaba bu kararı almak için!

O iki yabancı oyuncuyu sonra takıma nasıl adapte edeceksin. Teknik adam maç kadrosunu açıklarken, "Hadi bakalım, siz ikiniz tribünde oturun, maç izleyin" mi diyecek. Oyuncu bunu kabul edecek mi? Küsmeceler, darılmacalar, tavır almacalar olmayacak mı? Bu mudur yani Türk futbolunun gelişmesini sağlamak için aldığınız önlem. Dedim ya sadece yapmış olmak için, bakın biz de uğraşıyoruz demek için yapılmış bir şey bu!

Bırakalım yabancı oyuncu sayısının Türk futboluna olumsuz etkisini falan. Arda Turanlar, Semih Şentürkler nasıl yetiştiyse, bundan sonra da aynı şeyler olacak. Hayır sanki bu güne kadar yabancı sayısına kısıtlama getirildi de, Messiler, Rooneyler, Ballacklar, Ronaldinholar çıkardık!

Biraz akıl, biraz mantık, çok şey mi istiyoruz bilemiyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder